Het HART van de zaak; organisaties (ont)dekken zichzelf, dat is revitaliseren
Of een organisatie echt succesvol is, wordt grotendeels bepaald door de medewerkers. Zij zijn te beschouwen als het ‘hart’ van de organisatie. Door te focussen op authenticiteit, kwaliteiten en competenties van medewerkers en te luisteren naar het hart, de nieuwe regisseur in de zakelijke context, gaat het hart weer kloppen. De samenleving vraagt om deze aanpak. Samen maken wij met klanten een nieuw zakelijk concept wat hierop aansluit. Het vraagt lef en moed van organisaties om dit gedachtegoed te omarmen. Maar als ze het doen, dan werkt het.
Mijn naam is Roos Zierikzee en ik ben adviseur, trainer en coach. Ik geloof dat in deze tijd organisaties zich steeds meer dienen te focussen op de medewerkers en het nemen van eigen verantwoordelijkheid. Mijn visie in een notendop: Als medewerkers zich optimaal kunnen en willen inzetten, ontstaat verbinding met het ‘hart’ van het bedrijf en kunnen bruggen worden gebouwd zowel binnen als buiten de organisatie. Dan pas kan een organisatie het verschil maken, en met vertrouwen, energie en focus de uitdagingen oppakken waar ze voor staat.