Het HART van de zaak; organisaties (ont)dekken zichzelf, dat is revitaliseren

 

Of een organisatie echt succesvol is, wordt grotendeels bepaald door de medewerkers. Zij zijn te beschouwen als het ‘hart’ van de organisatie. Door te focussen op authenticiteit, kwaliteiten en competenties van medewerkers en te luisteren naar het hart, de nieuwe regisseur in de zakelijke context, gaat het hart weer kloppen. De samenleving vraagt om deze aanpak. Samen maken wij met klanten een nieuw zakelijk concept wat hierop aansluit. Het vraagt lef en moed van organisaties om dit gedachtegoed te omarmen. Maar als ze het doen, dan werkt het.

 

Mijn naam is Roos Zierikzee en ik ben adviseur, trainer en coach. Ik geloof dat in deze tijd organisaties zich steeds meer dienen te focussen op de medewerkers en het nemen van eigen verantwoordelijkheid. Mijn visie in een notendop: Als medewerkers zich optimaal kunnen en willen inzetten, ontstaat verbinding met het ‘hart’ van het bedrijf en kunnen bruggen worden gebouwd zowel binnen als buiten de organisatie. Dan pas kan een organisatie het verschil maken, en met vertrouwen, energie en focus de uitdagingen oppakken waar ze voor staat.

Mijn visie

Letterlijk het krijgen van twee nieuwe kniegewrichten bracht mij tot nieuwe inzichten. Ruim zes jaar geleden kreeg ik mijn eerste nieuwe knie. Ziekenhuizen adverteerden met de leus ‘a second new life’ na een knieprothese. Het liep anders dan gehoopt.
Lees meer

Mijn netwerk

Ik werk graag samen. Met elkaar kunnen we creatieve oplossingen bedenken en over grenzen gaan. Voorbij de vierkante cirkel. In opdrachten werk ik nauw samen in een netwerk van organisaties en hooggekwalificeerde trainers, coaches en adviseurs. Zo ben ik bijvoorbeeld aangesloten bij Dutch Change en het Nederlands Platform van Duurzame Inzetbaarheid.

Mijn klanten

In mijn lange carrière als trainer en coach heb ik vele organisaties van dichtbij en op alle niveaus mogen ondersteunen. De testimonials op deze website geven daar een goed inzicht in. Daarbij werkte ik zowel in de profit als non-profit sector. Enkele voorbeelden van klanten, heden en verleden.

Mijn werkervaring

Als senior consultant, trainer en coach ervaren klanten mij als een gedreven motivator, die weerbarstige vraagstukken op organisatie-, team- en individueel niveau onderzoekt en de systeemdynamiek daarin betrekt. Ik streef naar oplossingen met als uitkomst een win-winsituatie.
Bekijk hier mijn CV.